Město bicyklů – Amsterdam 2017

V Amsterdamu jsem byla týden před Vánoci, nicméně (foto)článek vychází až teď. Původně měl vyjít brzy po návratu, protože jsem se těšila, jak vám naservíruji spoustu skvělých zážitků, fotek a mnoho dalšího. Místo toho jsem se vrátila s poraženeckou náladou, chutí přestat psát blog a přemýšlela o smyslu své existence. Amsterdam jsem navštívila již podruhé, ale tentokrát jsem měla více času si ho lépe projít a užívat si jeho krásy. Skutečně je Amsterdam místem, kde jsem nadšeně pořizovala jednu fotku za druhou, protože všechny ty domečky, mosty a kanály jsou zkrátka perfektní podívaná.

Do Amsterdamu jsme odlétali v pátek večer a vraceli se v pondělí – já, přítel a jeho kamarádi. Teď už se dostáváme k té mé poraženecké náladě po návratu. Sleduji spoustu blogů a vídám blogery/blogerky s podobnou povahou či temperamentem jako mám já. Ale v mém skutečném okolí neznám snad nikoho takového vyjma mých kamarádů, kteří bohužel bydlí z větší části daleko a vídám je jednou za čas. Moje okolí se skládá z hlučných a sebevědomých extrovertů, mezi kterými se opravdu necítím dobře, protože nejsem slyšet jako oni a nemluvím tolik o sobě. Připadám si pak divná a méněcenná, protože mám celkově i jiné záliby. Pokud vás tolik nebaví pití alkoholu, při cestování trpíte úzkostmi a také vám úzkosti způsobuje velké množství lidí, umíte si představit můj Amsterdam.

Víc bych to raději nerozebírala, asi si umíte spoustu věcí domyslet a pokud vás podobný zážitek zajímá podrobněji, doporučuji článek Peklo introvertovo z mé návštěvy Skotska. Ta mimo jiné zahrnovala i jednodenní návštěvu Amsterdamu, ale tam moc kvalitních fotek nečekejte.

FOTKY:

Hotel, ve kterém jsme bydleli, nabízel moc hezké bydlení a v podstatě poprvé za svůj “cestovatelský život” jsem zažila něco opravdu komfortního. Bydleli jsme hned u stanice nádraží Sloterdijk, odkud to do centra trvalo jen pár minut.

První den začal nákupem v blízkém Sparu, kde mě překvapily “vymakané” pytlíky na rohlíky s provázkem. Měli jsme cestovní jízdenku na tři dny, tudíž jsme nemuseli kupovat nový lístek při každé cestě metrem/vlakem/tramvají. V Amsterdamu uvidíte opravdu spousty bicyklů a většina domečků si je podobných, bez navigace bych se tu určitě ztratila. Kromě celodenní procházky jsme se nějakým způsobem dostali do muzea sexu, což bylo přinejmenším… zajímavé. Asi chápete, proč z něho nemám žádné fotky. 😄🙊

Na každém rohu vidíte mosty a téměř všude je cítit tráva. Denní Amsterdam je krásný a nezapomenutelný, ale ten noční mě nijak neoslnil. Všude výlohy plné prostitutek, huliči trávy a kouzlo města je najednou pryč. U těch výloh mě napadlo akorát, co se těm slečnám asi musí honit hlavou, když jsou schopny vydělávat si něčím takovým a vyvalit před kolemjdoucí úplně vše. Ano, i takové tam byly.

Druhý den jsem si vyfotila okolí našeho hotelu, kde bylo zase spousta bicyklů.

Prošli jsme se kolem vánočních trhů a vyfotili se u známého nápisu “I amsterdam”. Tentokrát jsme navštívili serióznější muzeum a to umělce Vincenta van Gogha. Trochu mě naštvalo, že lidé pod 18 let měli návštěvu zdarma a my ostatní ji měli tuším za 17 euro.

Každopádně se mi výstava líbila a zaujal mě příběh, jak si van Gogh uřízl ucho, že jsem si o tom hledala informace ještě doma po návratu. Večer jsme zakončili pizzou, ale tu jsem si moc neužila kvůli té srandě, že nám možná zruší let kvůli sněhu. Fakt, takové věci přede mnou neříkejte ani ze srandy, i samotné cestování je pro úzkostlivého člověka velmi těžké.

Poslední den jsme se ještě projeli menším trajektem na druhou stranu břehu, abychom šli na vyhlídku. Ta ale byla docela drahá a tak na ni šlo jen pár lidí, zbytek šel nakupovat. V Primarku jsem si koupila ten bláznivý sněhuláčí overal a spoustu dalšího oblečení, které ale nebudu dávat sem do článku. Kdyby vás mé nákupy zajímaly, můžu udělat samostatný článek. Let zpátky byl naštěstí klidný a já cestou nic neztratila, úspěch. 😄

Jinak budu moc ráda, když mě budete sledovat i na sociálních sítích. ❤️

Byli jste někdy v Amsterdamu?

41 x komentováno “Město bicyklů – Amsterdam 2017

1. Amsterdam je nádherný. Fotky se ti moc povedly, hezky zachycují atmosféru místa. Mám ráda celý Benelux, menší nizozemská a belgická města asi ještě o chlup více než přímo Amsterdam, právě kvůli všem těm uřvaným “zážitkovým” turistům. Moc hezký je Den Haag, Gent, Bruggy…

Ještě více než Van Gogh mě dostalo Rijskmuseum, ale to je asi tím, že v době mé návštěvy galerie byla polovina Van Goghova muzea zavřená a vystavovali jen méně známou starší tvorbu. Třeba na Slunečnice jsem si musela počkat až do návštěvy Národní galerie v Londýně. 🙂

Co se cestování s ostatními týče, taky s tím mám problém, ačkoliv jsem jinak docela extrovertní. Mám ráda umění a památky, ale většinou cestuji s lidmi, co si raději někam sednou nebo jdou do baru, případně ten druhý extrém, kdy se strašně honí, protože chtějí vidět VŠECHNO (typicky zájezdy s průvodci). Řeším to tak, že se zkrátka odpojím a jdu si po svém a se zbytkem skupiny si dám sraz třeba za pár hodin nebo někdy večer. Dělám to s klidem v duši i jinak blízkým kamarádům nebo partnerovi, zkrátka se nenechávám spolucestujícími nijak omezovat. Oni s sebou nevlečou otrávené kolo u vozu a já mám taky větší klid, protože vím, že nikoho nezdržuji.

Nevím, jaké to je cestovat s úzkostmi, ale jestli ti vadí ostatní lidé, není nic špatného projít si třeba galerii sama nebo zůstat večer v hostelu a číst si namísto návštěvy baru. Nenech si kazit zážitky z cest! 🙂

1. Děkuji za tak dlouhý komentář 🙂 já možná vypadám jako docela nepřizpůsobivý člověk, ale mám při cestování ráda svůj klid (při úzkostech celkem těžko, ale přeci jen se dá najít :D) a vadí mi, když je všechno takové chaotické, na poslední chvíli, zmatky…

Taky jsem si říkala, že se v nejhorším můžu vždycky odpojit, ale to mi zase přišlo blbé a navíc mi pak přítel vždycky vyčítá, že se straním jeho kamarádů a nechci, aby si to někdo bral nějak osobně. Tohle je v této sestavě trochu těžké, protože taková ta introvertní a příliš alkoholu neholdující jsem tam skutečně jen já 😀 mám pocit, že mě kvůli tomu moc nemusejí. Je to jen pocit, nikdo mi to z nich neřekl, ale asi jsem se občas fakt měla jít projít sama 😀

1. No jo, když ony ty zmatky a chaos k cestování prostě patří. Ale jestli tě to uklidní, tak čím více průšvihů na cestách zažiješ, tím méně stresu do budoucna. Já se třeba vždy bála, že mi bude na cestě špatně nebo že mi ujede autobus/ulétne letadlo. Puf, nevolnost v autobuse už jsem přežila a letadlo mi už taky ulétlo. Sice mě to tehdy stálo peníze navíc, ale teď už vím, že když podobná situace nastane, tak se dá docela normálně vyřešit.

Spoustě průšvihů se navíc dá snadno předcházet. I na kratší výlety s sebou pro klid v duši vozím malou lékárničku, pojistku si sjednávám vždy minimálně o den delší, než potřebuji, a doklady, peníze a platební karty mám na dvou místech odděleně (karty mám právě kvůli cestování dvě).

2. Všechny fotky jsou moc krásné a připomíná mi to trochu Německo, tam je také kolo na kole 😀 Amsterdam je krásný, už i podle fotek. 🙂 Mně stačí, když má letadlo zpoždění, natož aby nám ten let zrušili, fuu :O

1. Moc děkuji 🙂 Německo bych také celkem ráda procestovala, zatím jsem byla jen v Drážďanech. No přesně 😀 a všichni tam v pizzerii začali, jak nám zruší let a vůbec to přeci nevadí, tak tam zůstaneme a budeme pít 😀 fakt mi bylo psychicky zle a ono to pak není moc legrace, mně se udělá opravdu špatně a hrozně se bojím.

3. Z Amsterdamu jsem viděla jen letiště, ale z tvých fotek to vypadá, že bych se tam ještě někdy měla vypravit. Co se týče těch vystavujících se slečen, asi by mě docela zajímalo si s některou promluvit a zjistit, jak to vnímá.

1. To by mě vážně zajímalo, jak to vnímají. Neumím si to vůbec představit, vždyť je to celé tak ponižující. Hlavně když se jim většina kolemjdoucích směje, musejí mít dost kuráže si myslím. Denní Amsterdam je ale super 🙂

4. Moc pěkný fotočlánek. V Amsterdamu jsem ještě nebyla, ale teď jsme zrovna s přítelem začali plánovat cestu a když jdu na email, najednou vidím článek od tebe o Amsterdamu, náhoda? 😀 Každopádně se tam chci podívat už delší dobu, jen jsem nikde nebyla ještě na vlastí pěst. Nevíš, jak se pohybujou ceny v těch hotelech? Já uvažuji o ubytování přes Airbnb. A ještě se dost bojím letět letadlem, tak by byl fajn jiný způsob dopravy.
    Hrozně se těším a po tomhle článku mnohem víc 🙂

1. Děkuji 🙂 Ten hotel se platil tuším nějak hromadně, ale dávala jsem za to kolem 2 500 korun za tři noci 🙂 já už v Amsterdamu byla před třemi lety a to jsme jeli autobusem zhruba 12 hodin. Z létání mám taky trochu strach, ale je to pro mě pohodlnější než zdlouhavá cesta busem 🙂

5. Krásné a kvalitní fotky! 🙂 V Amsterdamu jsem ještě nebyla, ale doufám, že se tam někdy podívám :), protože chci vidět hlavní města po evropě 🙂 letos se mi povedlo vidět Berlín a víckrát Bratislavu za co jsem ráda :))

6. V Amsterdamu jsem byla před dvouma rokama, vždy jsemn si myslela, že Londýn je nejkrásnější město, ale poté co jsem byla v Amsterdamum, jsem svůj názor změnila.
    V Amsterdamu jsem navštívila muzeum Anny Frankové, kde prodávali i její deník v ČEŠTINĚ! Trávu jsem cítila i z jedné babičky, málem mě tam přejela nějaká ženská na kole (nevěděla jsem, že mají všude přednost kola), také jsem navštívila trhy a prstitutky jsem ve výlohách také zahlédla, jedno se jim musí nechat, některé mají opravdu hezké plavky. 😀
    Jednou bych se tam chtěla vrátit.

1. Tak to mně se zase povedlo nějaké kolo u stojanu shodit 😀 Amsterdam se mi líbil zatím z většiny měst asi nejvíc, snad se tam taky ještě někdy podívám 🙂

7. Myslím, že by se mi tam hodně líbilo. Letos tam byl snad každý ale já ne! 🙁 😀 Kamarád tak byl a spal někde na pláži pár dní (takový dobrodruh).
    Moc se mi líbí ty jejich domečky a vlastně vše. Je to úplně takové jiné.

8. Hello ,

I saw your tweets and thought I will check your website. Have to say it looks very good!
    I’m also interested in this topic and have recently started my journey as young entrepreneur.

I’m also looking for the ways on how to promote my website. I have tried AdSense and Facebok Ads, however it is getting very expensive. Was thinking about starting using analytics. Do you recommend it?
    Can you recommend something what works best for you?

Would appreciate, if you can have a quick look at my website and give me an advice what I should improve: http://janzac.com/
    (Recently I have added a new page about FutureNet and the way how users can make money on this social networking portal.)

I have subscribed to your newsletter. 🙂

Hope to hear from you soon.

P.S.
    Maybe I will add link to your website on my website and you will add link to my website on your website? It will improve SEO of our websites, right? What do you think?

Regards
    Jan Zac

1. Thank you.

I am a bit surprised that you found my page because I don’t have an english language here yet. But I will look at your page and write my opinion to you. For me best promotion are social sites, Instagram, Facebook page and also Facebook groups for bloggers. You can share your posts there and some people can get interested in your writing. 🙂

Sorry for mistakes, I am from Czech 🙂

9. Ahoj! Hezký článek. Já jsem v Amsterdamu ještě nebyla, ale je to jedno z měst, které chci určitě navštívit a to co nejdřív. Jak na začátku popisuješ svoje pocity, strašně moc s tebou soucítím. Jsem na tom opravdu podobně. A snažím se s tím bojovat a necítit se špatně, ale je to běh na dlouho trať. 🙂

1. Moc děkuji 🙂 souhlasím, je to hodně těžké a obzvlášť na cestách. Někdy mě tak štve, že nedokážu neřešit a prostě žít, cestovat, nebát se. Amsterdam doporučuji 🙂

10. Ahoj, v Amsterdame som síce ešte nebola ale mám v pláne tam nakuknúť… Momenálne žijem v Prahe tak mám odtiaľ všade celkom blízko (aspoň si to myslím)… Tvoj článok sa mi veľmi páči a dosť sa stotožňujem s tvojim pocitom, tie úzkosti a pocit menejcennosti… mám v pláne o tom písať článok tak sa neskôr môžeš pozrieť. Dosť ma zaujíma, prečo sa stretávaš s ľuďmi s ktorými v podstate nemáš o čom, si iná a bavia ťa iné veci… tak prečo? (nepýtam sa to v zlom, len to poznám a zaujíma ma prečo)
    Teším sa na ďalšie články ♥ určite sa sem rada vrátim…

1. Ahoj, děkuji, článek si pak určitě přečtu 🙂 ono je to takové složitější. Přítel je extrovert a má rád vzruch kolem sebe, hodně lidí a tak. No a my původně měli jet sami dva do Vídně na vánoční trhy, ale pak se nějak přišlo s tím Amsterdamem a on se tam těšil, tak jsme udělali kompromis, že letos pojedeme s nimi a příští rok sami. Je to někdy hodně těžké, ale nechci ho tahat od kamarádů a pořád se jich stranit, tak se občas přizpůsobím. V Bulharsku jsem byla také s nimi a tam jsem to zvládala dobře, záleží na mém rozpoložení, situaci a tak. 🙂

Aneb vztah extroverta a introverta s úzkostmi navrch 😀

11. V Amsterdamu jsem byla v rámci naší rodinné Tour de Europe 😀 Ale to mi bylo nějakých 12? Asi tak, každopádně se mi ty uličky vybavují. Chápu, že to pro tebe muselo být stresující, ale je hlavní že sis to pak nakonec nějak užila 🙂 Ty sáčky jsou super! 😀 Článek o nákupech by mě zajímal 🙂

1. Moc děkuji 🙂 ty sáčky se mi hrozně líbily oproti těm našim obyčejným pytlíkům 😀 ten článek o nákupech tedy asi nakonec udělám 🙂